Appletje Egg - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van chrissy selten - WaarBenJij.nu Appletje Egg - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van chrissy selten - WaarBenJij.nu

Appletje Egg

Blijf op de hoogte en volg chrissy

12 Februari 2014 | Indonesië, Ubud

Hoihoi!

Dit weekend was wauw, geweldig echt niet normaal gaaf. Samen met vijf andere ‘vreemden’, waarmee ik het stuk voor stuk ontzettend goed kan vinden, gingen we naar Sanur. We wilden met zijn alle een gezellig relaxt weekend ervan maken. Dat houdt in; op het strand liggen, uren aan kokosnootmelk lurken en vervolgens voor de airco afkoelen.

In de avond gingen we gezellig uit eten in een ontzettend (voor Balinese begrippen) duur restaurant. We zagen er allemaal uit als Hollywood sterren door de make-over van Yeliz. Binnen ’n halve minuut had ze m’n haar opgestoken en ik denk niet dat ik er ooit zo goed uit heb gezien. Toen we terug naar ons hotel wilden gaan, was er opeens een enorme stortbui (die heb je hier ongeveer één keer per dag en dan een half uurtje). Het was inmiddels al laat, dus besloten we om met de taxi (het was tenslotte toch maar een paar honderd meter verderop) naar huis te gaan. Met zijn zessen propten we ons in een taxi voor 4 personen en vervolgens zijn we (bijna) voor de eerste keer opgelicht. Dankzij de tip van ome Johan (spreek altijd eerst de prijs af) wisten we de taxi nog net op tijd te stoppen, want hij wilde voor een paar honderd meter in plaats van ongeveer 10.000 roepia (1 euro), 200.000 roepia (18 euro) vangen. Zo klinkt het echt heel duf, maar toen was het een spannend avontuur haha!

Zondags zijn we naar huis gegaan en vond Yeliz het tijd worden voor een grote Chrissy make-over. Ze had namelijk nog nooit zo’n lelijke behaarde wenkbrauwen gezien in haar beauty-centre (zo heftig zijn mijn wenkbrauwen toch niet?). Een half uur (!!!!) heeft ze haren uit m’n gezicht getrokken (AUUUUUW), maar ik moet zeggen, ’t resultaat mag er wezen. Hier ziet trouwens niemand het verschil, tenzij ik 1 mm voor hun gezicht ga hangen.

Maandag begon de adventure week met een mountainbike fietstocht. Dat was in 1 woord: supercoolmegategekgaaf. 25 kilometer fietsen door bergen wanneer het 28 graden is, nooit gedacht dat ik dat leuk zou gaan vinden. Het uitzicht was geweldig (er fietste een ontzettend knappe, gespierde jongen voor me, haha) en de groep was erg gezellig. Tijdens de fietstocht zijn we nog gestopt bij een koffieplantage, hier heb ik voor de eerste keer koffie geproefd die ik lekker vond. Daarnaast heb ik daar de duurste koffie ter wereld geproefd. Dat is koffie die een dier op eet en vervolgens uit poept (GATVERDAMME!) en om eerlijk te zijn, smaakte die ook zo haha! Verder zijn we tijdens de fietstocht nog naar rijstvelden, tempels en de grootste boom van Bali geweest. Wat wel even wennen was, was dat dit de eerste week was zonder Nederlanders in mijn programma. Vorige week konden we helemaal in een scheur liggen, wanneer we Nederlandse uitdrukkingen naar het Engels vertaalden. Nu kijkt iedereen me vooral raar aan wanneer ik roep: Two fingers in my nose!

Vandaag heb ik schildpadden vast mogen houden en heb ik voor het eerst gesurft (lees: gelegen op een surfplank). Dat is trouwens ’n stuk moeilijker als dat het er uit ziet in de film. Hopelijk heb ik dit weekend meer succes op de Gili eilanden waar ik met Paulien naar toe ga.
Verder staat op deze week op het programma raften, een vulkaan beklimmen (yes, dan mag ik al om 2 uur ‘s nachts opstaan) en een 1,5 uur durende massage!

  • 12 Februari 2014 - 14:43

    Noortje:


    Chris ik ben jaloers!
    Krijgen we nog wat foto's te zien van de nieuwe look?

    Veel plezier!
    Xx

  • 12 Februari 2014 - 17:39

    Papa:

    Hoi Chris,

    wat een geweldige avonturen beleef je allemaal, misschien dat we ooit .............

    als ik dat koffieverhaal lees denk ik toch aan een communicatiefoutje met de reisleider, of misschien zat je nog in gedachten op de mountainbike?

    geniet ervan, dat doen wij van jouw verslagen!




  • 12 Februari 2014 - 21:07

    Lisanne:

    Wauw Chris wat een avontuur! Geniet er maar van;)

    Xxx

  • 13 Februari 2014 - 20:21

    Anja:

    Hai chrissy. Wat een mooie avonturen beleef je toch en wat kun je het toch leuk vertellen hahaha. Ik heb er wel meteen een beeld bij en daarbij is het voor mij een feest van herkenning. Jij hebt wel lef dat je die koffie heb geproefd...ik had de mazzel dat ik toch al geen koffie lust...dus kon ik met een gerust die koffie laten voor wat het was hahaha. Ze hadden daar toen ook van die grote vliegende honden (grote vleermuizen). Ben benieuwd of je ook nog naar de vlindertuin gaat met de reuze vlinders en de wandelende takken en wandelende blaadjes....eigenlijk is alles geweldig. Geniet nog maar lekker voordat je aan je volgende avontuur begint. Groetjes anja uit grave.

  • 16 Februari 2014 - 21:30

    José:

    Wat maak jij veel mee, Chrissy! Zóveel adventure! Have fun and enjoy!
    Doe ook af en toe een fotootje anders kennen we je over een half jaar niet meer terug!
    Groetjes,
    tante José

  • 17 Februari 2014 - 00:20

    Lisanne:

    Chriss,

    Echt super gaaf! Geniet er maar van!!

    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Ubud

chrissy

Voor twee maanden heb ik animatiewerk gedaan in Frankrijk. Hier heb ik een blog bijgehouden (lees geprobeerd bij te houden). Nu ben ik inmiddels in Bali (mijn blogs naam is zoooo toepasselijk) en daarna vervolgt mijn reis naar Seoul, Zuid Korea. Enjoy!

Actief sinds 25 Juni 2013
Verslag gelezen: 393
Totaal aantal bezoekers 32836

Voorgaande reizen:

25 Juni 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: