Je suis arrivee (nee dit wist ik niet zelf) - Reisverslag uit Nice, Frankrijk van chrissy selten - WaarBenJij.nu Je suis arrivee (nee dit wist ik niet zelf) - Reisverslag uit Nice, Frankrijk van chrissy selten - WaarBenJij.nu

Je suis arrivee (nee dit wist ik niet zelf)

Door: Chrissy

Blijf op de hoogte en volg chrissy

24 Juni 2013 | Frankrijk, Nice

Vol spanning liep ik samen met paps en mams naar de check in om daar m'n net iets te zware koffer in te leveren. En ja hoor.. 23,4 terwijl ik maar 23 kilo mocht hebben. Gespannen kijk ik rond en ook bij papa zie ik langzaam het zweet uitbreken. Gelukkig lijkt de incheckmeneer er niks van te merken en plakt keurig op mijn koffer de sticker met 23 kilo erop. Ook mijn net iets te grote kipling rugzak (je mag lachen, ja die van de brugklas) gaat gewoon mee het vliegtuig in, en ik ben weg. Weg naar Nice waar het Franse avontuur zal beginnen.

Hoewel ik vreesde voor een dikke, oude, vieze, stinkende en snurkende meneer, viel het 100% mee. 'N lief, oud vrouwtje zat langs me die mij meer kon vertellen over waar we heen gingen. De lucht was helder, dus in plaats van alleen maar wolken, kwamen we ook onderweg een meer/zee tegen. Vol verbazing vroeg ik mezelf hardop af welk meer/zee dat moest zijn.. want ik kon me niet herinneren dat er tussen Belgie en Frankrijk een zee lag. Dit bleek volgens die mevrouw het meer van geneve te zijn. Nou top! Ik ook weer wijzer. Toen we in Nice aankwamen, was er een aangename verassing. Nice ligt dus aan de zee! Ik had me natuurlijk geweldig voorbereid (not) dus dat was heel erg chill. Vervolgens had ik al snel de bus (6 euro voor maar 'n paar kilometer, afzetters!) gevonden en vertrok ik naar het centrum van Nice, waar m'n hotel lag. Bij aankomst sloeg de paniek toe. MIsschien was een iets betere voorbereiding geen slecht idee geweest. Maar gelukkig was mijn hotel 15 meter naast 't treinstation, dus had ik het snel gevonden zonder te verdwalen (oke ik ben hooguit 1 keer een verkeerd huis binnen gelopen;)).

Die dag heb ik nog lekker aan het strand gelegen, 'n ijsje gegeten (3 euro voor 1 bolletje ijs!!!!) en gtst terug gekeken!

'S ochtends stond ik al weer om half 6 op, om vroeg te kunnen ontbijten en 7 uur bij de trein te staan. Treinen zijn hier veel, heel heel heel veel slechter geregeld dan in Nederland. In Nederland kan ik balen als ik de trein mis en 'n half uur moet wachten of wanneer ik een kwartier op de bus moet wachten. Hier is het anders. De trein rijdt 2 keer per dag!!! Maar het ergste is, je moet hiervoor reserveren. Ik kwam dus mooi op tijd, 7 uur op het station, wil m'n treinticket halen.. zit mijn trein vol!!! #/,'##/^..{<;@@/.*(+]. Dat dus. Dus ik wilde een ander ticket halen, (61 euro!!!!!) en tot overmaat van ramp rijd die pas 5 uur later aan! 'T was maar goed dat er glas tussen mij en de ticket verkoper zat, anders leefde er nu een minder. (Geen zorgen, dat was 'n grap.)

Maargoed. Zoals m'n leraren op school me al hadden verteld over het badkuip model.. Fase 1. Euforisch, zo voelde ik me gisteren ook. Alles was geweldig, de fransen waren aardig en nu fase 2. Vind ik 't allemaal toch wat minder chill met die verschrikkelijke treinen en die taal waar werkelijk niks van te bakken is. (Ja Joris en Coen, ik heb goed opgelet hoor!!)

Nu ga ik de hangover kijken en m'n nieuwsgierigheid in bedwang houden.. want ik heb 'n cadeau gekregen van m'n vriendinnen dat ik pas in de trein mag open maken.. Ik zal laten weten wat het is!

Au revoir!

  • 26 Juni 2013 - 19:43

    Jan:

    Hoi Chris, fijn dat je na een uitputtende reis uiteindelijk toch goed bent aangekomen!
    We kijken reikhalzend uit naar je verslagen! Veel plezier, groetjes Laura, Jacq et Jean

  • 05 Juli 2013 - 13:50

    Jetske:

    Hoi Chrissy
    hoe gaat het?
    Alvast van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
    Heb je leuke mensen daar om je verjaardag te vieren. Een fijne dag
    veel plezier daar.
    Groetjes Jetske en ook van Marion en Johan.
    O,ja bijna vergeten te vraagen; parlee voelen fransi?

  • 06 Juli 2013 - 07:33

    Ome Joep:

    Allo Chrissy,

    Bon anniversaire, oftewel van harte gefeliciteerd met je 19e verjaardag.

    Ben je al een beetje gewend daar in la France? Hoe bevalt het werk en is alles tot nu toe ook wat je ervan verwacht had? We horen het wel een keer (en eventueel wat foto's erbij?).

    Ga je vandaag de hele dag feest vieren of moet er ook nog wat verdiend worden?

    Hier in Haps is het nu ook lekker zomerweer en dus tijd om de barbeque weer aan te steken. Maar genne barbeque zonder: "le vin, du pain et du paturain" !!!!

    Chrissy, een heel leuke dag vandaag en we zullen er vanavond enne op ouw vatte !!!

    Namens Bep en de kids zeg ik: Have a nice time en au revoir.

    Groeten Joep




  • 21 Juli 2013 - 22:25

    Maria Thijssen:

    Ha die Chrissy,

    Petje af voor jou hoor. Dat het hard werken is als animator, had ik al wel begrepen, maar het blijkt wel dat het echt bikkelen is. Dus het oppassen bij ons stelde dan ook helemaal niets voor in vergelijking hier mee. Gelukkig heb jij hazenbloed in je en sla jij je er wel door heen.
    Geniet vooral van de leuke dingen (als die er zijn tenminste). Als je weer terug bent in holland heb jij in ieder geval iets te vertellen, jij maakt van alles mee.

    Wij zijn net terug van Frankrijk, we hadden het geluk dat we 2 weken stralend weer hebben gehad.
    Het nederlandse animatiemeisje op onze camping had het na 2 wkn al gezien. Ze trok het niet en is vertrokken, volgens zeggen is ze op een andere camping geplaatst, maar ik denk dat ze weer in Nederland zit.

    Nou Chris, de zon zal intussen bij jullie ook al wel volop schijnen, geniet ervan en houd je haaks.

    Groetjes uut Hops van Maria, Nico, Lieke en Cas

  • 18 Augustus 2013 - 14:04

    Tante Didadoeoeoeoe:

    Ha Chrissy,

    Nog even volhouden en dan mag je weer op huus an, lekker naar je eigen regenachtige, vlakke, drukke Nederland, in je eigen bedje, lekker uitslapen, croissantje eten, enz.
    Ik hoorde van je ma dat je lange dagen maakt en hard moet werken.
    Knap hoor, dat je het allemaal zo goed volgehoudt, maar.....ik had niet anders verwacht, ik denk dat je vele kindertjes een glimlach hebt bezorgt en het animeren jou wel toevertrouwd is.
    Ik had het graag gezien...... Monsieur et Madame, ici la grande Chroessy Selten........ uut Hops.
    Vanuit het verre Gennepse wensen we jou nog heel veel plezier toe en een paar fijne dagen met paps en mams!!

    Tot snel ziens en dan horen we de mooie verhalen/blunders wel, au revoir..
    Liefs, Evert, Sjoerd, Tessa en tante Didadoeeee

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Nice

chrissy

Voor twee maanden heb ik animatiewerk gedaan in Frankrijk. Hier heb ik een blog bijgehouden (lees geprobeerd bij te houden). Nu ben ik inmiddels in Bali (mijn blogs naam is zoooo toepasselijk) en daarna vervolgt mijn reis naar Seoul, Zuid Korea. Enjoy!

Actief sinds 25 Juni 2013
Verslag gelezen: 446
Totaal aantal bezoekers 32838

Voorgaande reizen:

25 Juni 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: